Skip to main content

Inspiratie voor ondernemers die het podium durven te pakken

Wil je jouw merk laten shinen als een echte ster? Ben je klaar om het publiek te entertainen en fans te maken? Zet dan jouw business in de spotlight met content die rockt en bouw aan je sterstatus. Opvallen is in deze tijd van belang, zeker op social media. In de wereld van rocksterren ligt de sleutel tot succesvolle contentstrategie.

Geïnspireerd door het boek ‘Brand like a rockstar’ van Steve Jones heb ik een aantal korte tips op een rij gezet om je te inspireren om het volume van je merk open te draaien. Laat je horen en pak dat podium! Interessant om te zien hoeveel we van rocksterren zoals AC/DC, de Sex Pistols, Bob Marley en ABBA kunnen leren in het bepalen van je marketing strategie. Want de sleutel tot succes van rocksterren kun je ook toepassen op jouw strategie en de manier waarop je jouw content naar buiten brengt. Het stelt je in staat om een krachtige connectie met je doelgroep op te bouwen voor een  onvergetelijke ervaring.

Brand like a rock star - Steve Jones

Ready to rock?

Lees deze tips, zet de muziek van je favoriete artiest op en doe er je voordeel mee! 

  1. Rock your story
    Net als een geweldige nummer moet het verhaal van je merk emoties oproepen. Mensen houden van verhalen. Met goede storytelling creëer je een boeiend verhaal dat je publiek aanspreekt en wat ze bijblijft. Zorg ervoor dat je verhaal authentiek en relevant is voor je merk.

  2. Tone your voice
    Een rockster kenmerkt zich door een krachtige stem. In business vertaalt dit zich naar je merkstem: ontwikkel een consistente en herkenbare ’tone of voice’. Zorg ervoor dat de manier waarop je communiceert bij je past en duidelijk en consistent is in al je content; van nieuwsberichten tot social media-posts.

  3. Interaction is key
    Uiteindelijk draait het allemaal om betrokkenheid. Net zoals bij een concert dient er interactie te zijn tussen artiest en fan. Dus vraag om reacties en reageer op opmerkingen, beantwoord vragen en betrek je volgers bij discussies. Dit creëert een positieve sfeer rond je merk en bevordert de loyaliteit.

  4. Visual show
    Herinner je je een iconisch optreden? Of die geweldige albumhoes en prachtige posters? Jouw visuele content moet hetzelfde effect hebben. Investeer in goed grafisch ontwerp, fotografie en video’s om je merk te laten schitteren. Je publiek kijkt graag naar visueel lekkere content.

  5. Take a chance
    Een rockster streeft ernaar steeds grotere podia te veroveren. Voor je merk betekent dit het verkennen van nieuwe markten en kansen. Contentmarketing kan je helpen je merkbekendheid te vergroten en nieuwe doelgroepen te bereiken. Denk aan internationale expansie, samenwerkingen met andere merken of het uitbrengen van nieuwe producten of services.

  6. Backstage
    Net zoals rocksterren de stemming van hun publiek aanvoelen, moet je als merk begrijpen wat je doelgroep beweegt. Dus maak analyses en kijk achter de schermen goed naar welke content goed scoort, waar je publiek behoefte aan heeft. En geef ook een inkijkje in jouw ‘behind the scenes’: een realistisch kijkje achter de schermen zorgt voor een betere betrokkenheid. 

Kortom, contentmarketing is de sleutel tot het transformeren van je merk in een rockster in je branche. Het stelt je in staat om je verhaal te vertellen, een sterke band met je publiek op te bouwen en je merk te laten schitteren met een visueel spektakel.

Let’s rock!

Leave a Reply